Varför välja Prima Omsorg?

Den bästa assistansen skapas av en närvarande anordnare och assistenter som får möjlighet att utvecklas i sitt yrke. Därför vill vi ha arbetsledare på plats i varje uppdrag och erbjuder landets mest ambitiösa utbildnings- och handledningsprogram för personliga assistenter.

Vi bedriver assistans i hela landet. Vi tillsätter alltid en uppdragschef som finns så nära som möjligt geografiskt, men vi insåg under pandemin att det fungerar bra med digitala möten också. Även om det fysiska mötet inte kan ersättas fullt ut så kan en hel del göras digitalt nuförtiden. Oavsett form så tycker vi att det är viktigt att såväl du som assistansanvändare som dina assistenter får en bra och nära återkoppling.

Skräddarsydd assistans

Vår absoluta övertygelse är att personlig assistans måste bygga på hur assistansanvändaren vill och behöver ha det. Tillsammans med dig eller din företrädare tar vi fram en plan för hur assistansen ska genomföras, denna planering ligger till grund för det utbildnings- och handledningsprogram som är obligatoriskt för medarbetarna. På utbildningarna får medarbetarna kunskaper som följs upp och implementeras vid handledningstillfällena. Allt med syfte att kvaliteten på din assistans ska vara bästa möjligt!

Läs mer om våra utbildningar här.

Stöd i arbetet

Personliga assistenter som trivs, utvecklas och får stöd och handledning i sitt arbete har bättre förutsättningar till att fokusera på uppdragsgivarens assistans. Vi strävar efter att vara en så god arbetsgivare som möjligt till våra medarbetare. Nöjda medarbetare stannar och deras kunskap fördjupas. Kontinuerlig handledning skapar ett arbetslag med en gemensam bild av arbetet i vad som annars ofta är ett ensamarbete.

Vi är anslutna till Vårdföretagarna och följer kollektivavtalet.

Kommunikation och samarbete

Vi vill inte bara anordna din assistans, vi vill kontinuerligt förbättra den. Genom samarbete och kommunikation kan uppdragsgivare, arbetslag och anordnare tillsammans utveckla assistansen. Som assistansbolag tycker vi därför att det är viktigt att vi främjar samarbete och kommunikation och skapar goda förutsättningar för att utveckling av uppdragsgivarens assistans.

Rekrytering

Vi har inga magiska knep när det gäller rekrytering, när det är svårt för andra är det svårt för oss också. Däremot har vi arbetat länge i branschen och har många professionella och duktiga assistenter i vårt nätverk och lång erfarenhet av att rekrytera assistenter med allt vad det innebär. Tillsammans med dig som uppdragsgivare så kommer vi överens om hur delaktig du vill vara i rekryteringsprocessens olika steg. Om du vill vara med från början och läsa CV:n eller om du vill få färdigintervjuade kandidater presenterade. Det är alltid du som assistansanvändare som bestämmer när annonsen är redo att publiceras och vem som anställs.

Om du redan idag har ett beslut om personlig assistans så kan du läsa mer om att byta anordnare här. Det är enkelt!

Om du har behov av personlig assistans, men ännu inte har ansökt, hjälper vi dig gärna hela vägen från ansökan till att verkställa ditt assistansbeslut, läs mer här.